Vaření s češtinou

2. stupeň
pondělí 25.04.2022 |Jan David |Všechny aktuality

Výuka českého jazyka a dobrá gastronomie

Že výuka českého jazyka a dobrá gastronomie nejdou dohromady? O pravém opaku se v průběhu března a dubna přesvědčili žáci 6.B, 6.C a 7.B. V rámci hodiny českého jazyka - slohu se totiž děti učily psát popis pracovního postupu. Nejznámějším příkladem tohoto slohového útvaru je recept. A tak se děti pustily do psaní toho vlastního. Nešlo však pouze o nějaké teoretické cvičení, to by přece byla nuda. Místo toho si žáci samostatně nebo ve dvojicích zvolili nějaký zajímavý recept, pokrm nebo kuchařské dílo, které si pak doma zkusili společnými silami uvařit a upéct. Celý postup pak důkladně zdokumentovali (jak se můžete přesvědčit na fotografiích) a opatřili jej také psaným popisem (když už jsme v té češtině). A výsledek stál za to! Pečené i nepečené dorty, cookies, muffiny, slané i sladké záviny, pizza, řízečky a dokonce i sushi. Tak pestrá nabídka se ve vaření s češtinou objevila. Někteří dokonce přinesli své výtvory do školy, aby mohli spolužáci ochutnat. Zdá se, že si všichni novou kuchařskou zkušenost a psaní receptů užili. A kdo ví, možná mezi našimi žáky rostou budoucí šéfkuchaři a masterchefové. Všem dětem patří za jejich kuchařské nadšení velké dík.


Jan David, vyučující ČJ