Naše škola je trvale zapojena do projektů financovaných Evropskou unií
ERASMUS+ 2023 - 2025
Naše škola je trvale zapojena do projektů financovaných Evropskou unií. Jeden z nich je projekt Erasmus+, který financuje výjezdy učitelů 1. a 2. stupně a také Montessori učitelů.V rámci tohoto vzdělávacího projektu vyjelo letech 2023-2025 do zahraničí celkem 12 učitelů.
Náplní mobilit byly metodické, odborné nebo jazykové kurzy. Učitelé se vzdělávali v oblastech IT dovedností, CLIL metodách, učili se nové metody při výuce cizích jazyků atd. Navštívili při tom různé kouty Evropy - Portugalsko, Španělsko, Finsko nebo Itálii.
Někteří učitelé vyjeli na partnerské školy na aktivitu stínování (jobshadowing). Při těchto exkurzích přímo ve školách sledovali výukové metody a postupy svých zahraničních kolegů. Diskutovali s nimi různé komunikační metody, přístup k žákům i rodičům, spolupráci škol s místními institucemi atd. Měli také možnosti vyučovat přímo v zahraničních školách a otestovat tak své pedagogické schopnosti na “cizí půdě”.
Své nabyté zkušenosti později všichni sdíleli s celou školní komunitou - s žáky, kolegy, rodiči - během výuky, školení, prezentací nebo dne otevřených dveří.
Tady jsou reakce některých kolegů:
Digital Education Tool for Beginners, Mgr. E.Holubová
“Kurz nám poskytl konkrétní tipy a strategie, jak efektivně integrovat digitální technologie do výuky. Velký důraz byl kladen také na praktické dovednosti, abychom se stali "praktickými uživateli" digitálních nástrojů, které můžeme snadno implementovat do každodenní pedagogické praxe. Z kurzu si odnáším mnoho inspirace nových nápadů, a hlavně větší jistotu při používání digitálních technologií.”
Green skills for education: Promoting environmental awareness and sustainable action in the classroom, RnDr. A.Kvitová
“Získala jsem nové pohledy, inspirace a znalosti na problematiku Agenda 2030 pro udržitelný rozvoj. V praktických workshopech jsme se naučili, jak přistupovat k aktuálním problémům globálního oteplování, uhlíkové stopě, spotřebě, populačnímu růstu, co jsem hned využila v hodinách chemie v 8. a 9. ročníku a v přírodopise 9. ročníku.”
Jobshadowing ve Finsku, Mgr.R.Benčák
“V rámci programu Erasmus+ jsem měl možnost absolvovat týdenní jobshadowing ve Finsku, kde jsem navštívil dvě různé základní školy. V klasické škole jsem měl možnost pozorovat klidnou, strukturovanou výuku v menších skupinách, kde panovala atmosféra vzájemného respektu a důvěry. Učitelé zde mají velkou autonomii a důraz je kladen na individuální přístup k žákům. V openspace škole jsem byl ohromen moderní architekturou, flexibilním prostorem a důrazem na samostatnost žáků. Výuka zde probíhala v otevřených učebnách bez tradičních lavic, děti se mohly volně pohybovat, pracovat samostatně či ve skupinách. Učitel zde vystupoval spíše jako průvodce než jako tradiční vyučující.”
We are all special: inclusion and support for students with special needs in and out of the classroom, Mgr.P.Musilová
“Naučila jsem se různé strategie, jak pomoci dětem s regulací jejich emocí a jak je podporovat v procesu zklidnění v náročných situacích. Během kurzu jsme také dostali konkrétní tipy na aktivity, knihy, hry a další materiály, které mohou být užitečné při práci s dětmi se specifickými potřebami. Velmi hodnotné bylo také sdílení zkušeností s ostatními účastníky kurzu, kteří byli z různých evropských zemí, konkrétně z Itálie, Portugalska a Litvy. Vyměnili jsme si cenné tipy a doporučení, jak pracovat s dětmi se specifickými potřebami v různých kulturních kontextech, což obohatilo můj pohled na tuto problematiku.”